Inspirowały mnie przesądy ciążowe – wywiad z Olgą Wróbel

BoboSfera: Ciemna strona księżyca, to pamiętnik ciążowy, którego początkowo nie chciałaś pisać. Stwierdziłaś jednak, że przygotowując się do tak uniwersalnej roli, jaką jest rola mamy, warto jest pisać własne kwestie.

Olga Wróbel: Rysuję komiksy autobiograficzne i to był zbyt ważny moment życia, żeby go pominąć. Już teraz – 4 miesiące po porodzie widzę, że wiele wspomnień się zaciera i zaczynam ten czas idealizować. Czytając komiks przypominam sobie, jak było. Teraz trudno mi uwierzyć, że czasem było tak ciężko, że to były tak duże emocje. Rysowałam dla siebie i dla innych, żeby pokazać, że nie zawsze bywa idealnie.

BoboSfera: Napisałaś: „Wydawało mi się zawsze, że ciąża napełni mnie wewnętrznym spokojem i wyciszy wszelkie lęki, oczywiście stało się całkiem odwrotnie.”

Olga Wróbel: Pierwszy komiks, który naszkicowałam był o USG prenatalnym pod koniec I trymestru. Gdy poszłam po skierowanie, lekarka podkreślała, że ona absolutnie mnie nie namawia, bo mnóstwo kobiet nie robi tego USG ze względów światopoglądowych. Było dla mnie szokujące, że są kobiety, które nie chcą wiedzieć, czy ich dziecko jest zdrowe, że nie dają mu szansy na leczenie. Zdziwił, mnie też fakt, że lekarka tak to podkreśla w neutralnym światopoglądowo szpitalu. Kiedy wróciłam do domu najpierw chciałam to wrzucić na fejsbuka, ale w końcu to naszkicowałam. I tak powoli zaczęłam zbierać różne historie silnie nacechowane emocjami, które mi się przydarzyły.

BoboSfera: Co jeszcze Cię inspirowało?

 

odpowiedź na to pytania, i inne również, na stronie BoboSfera, aby przeczytać cały wywiad z Olgą, należy kliknąć

.:tu:.

Komiks Ciemna strona księżyca można zamówić w sklepie Centrali – {klik! klik!}

Dodaj komentarz

Filed under sygnały, Wydawnictwo

Skomentuj

