š! #11: Artventours {recenzja}

s11_coverObiło mi się o uszy, że byłem pierwszą, czy może jedną z pierwszych osób w Polsce, które zamówiły jedenasty numer magazynu š! za pośrednictwem sklepu Centrali. Zdaję sobie sprawę, że ta recenzja ma raczej nikłe szanse na zmianę tej sytuacji, ale mimo wszystko chciałbym, żeby się udało. Bo š! to dokładnie to, czego szukam w komiksie (…).
Po przeczytaniu całości od razu nasunęło mi się kilka pytań i wniosków. Na przykład, czemu poznałem ten magazyn dopiero teraz i czemu wcześniej trafiłem tylko na jedną związaną z nim recenzję, właśnie jedenastego numeru? To moje przeoczenie czy faktycznie w Polsce š! trafia do tak niewielu osób? Jeden z wniosków jest następujący: szkoda, że coś takiego nie ukazuje się w naszym kraju. Z licznymi polskimi autorami, ale z komiksami po angielsku, na eksport, z domieszką twórców zagranicznych? Mogłoby być interesująco. Póki co to š! staje się dla mnie najjaśniejszym punktem na mapie znanych mi komiksowych magazynów, czymś, co mogłoby sprawdzić się właściwie w rękach każdego, zaczynając od osób wątpiących w komiksy, uważających, że to medium nie jest w stanie już niczym ich zaskoczyć, przez tych, którzy nie mają o nich pojęcia, kończąc na czytelnikach mogących stwierdzić, że przerobili setki opowieści obrazkowych i trudno znaleźć coś, co ich zadowoli. Czuć w tym energię, pasję i radość tworzenia (większość autorów to ludzie młodzi, ale nie ryzykowałbym stwierdzenia, że wymienione zalety wynikają jedynie z ich wieku), a także, może nawet przede wszystkim, świeżość pozbawioną pretensjonalności. Mam więc nadzieję, że choć jestem jedną z pierwszych osób w Polsce, jakie zamówiły jedenasty š!, nie będę jedną z ostatnich.

{recenzja ukazała się na stronie komiks.gildia.pl, autor: Michał Misztal, całość do przeczytania :tu:}

Bieżące i archiwalne numery magazynu š! można nabyć w sklepie Centrali – {klik! klik!

Dodaj komentarz

Filed under Dystrybucja

Skomentuj

